پیک امید

از امید ،شادی ،سلامتی و موفقیت میگوییم

پیک امید

از امید ،شادی ،سلامتی و موفقیت میگوییم

فلفل قرمز

طبق نظر کارشناسان طبیعت درمانی : فلفل قرمز یکی از گیاهان  مفید درمانی است . فلفل قرمز را نباید با فلفل سایه یا سرکه و یا خردل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی های تند هستند اشتباه کرد ، زیرا اینها محرک هستند ر صورتی که فلفل قرمز ارامبخش و مسکن است . مثلا گرد فلفل قرمز را براحتی می توان روی زخمهای باز یا کهنه گذارد و بسیار شفا بخش است و هیچ گونه تحریکی نمی کند . ولی فلفل سیاه و خردل و سرکه اگر روی زخم گذارده شد تحریک می کنند و خاصیت التیام زخم ندارند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار کمک می کند

طبق نظر کارشناسان طبیعت درمانی : فلفل قرمز یکی از گیاهان  مفید درمانی است . فلفل قرمز را نباید با فلفل سایه یا سرکه و یا خردل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی های تند هستند اشتباه کرد ، زیرا اینها محرک هستند ر صورتی که فلفل قرمز ارامبخش و مسکن است . مثلا گرد فلفل قرمز را براحتی می توان روی زخمهای باز یا کهنه گذارد و بسیار شفا بخش است و هیچ گونه تحریکی نمی کند . ولی فلفل سیاه و خردل و سرکه اگر روی زخم گذارده شد تحریک می کنند و خاصیت التیام زخم ندارند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار کمک می کند .

در مصرف داخلی درعین حال که نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای کلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فک ها که در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد .



در مورد یبوست گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حرکت دودی کشل روده ها را تحریک می کند . برای حصول این منظور هر روز به مقدار کم باید با غذا مصرف شود . در سرماخوردگی ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد . منظور از دروز بالا در حدو ۶۰۰ میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالابرای اشخاص مختلف فرق می کند برخی بیشتر از دیگران احتیا ج دارند . برای تسکین سرفه های شدید بخصوص در مواردی که اخلاط زایدی در بیماری تنفسی هست فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می کند و در نتیجه سرفه رفع می شود فلفل قرمز در موارد حمله های خفگی مبتلایا ن به اسم اثر مفید دارد . ( البته اگر الرژی نداشته باشند. )



فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضر عفونی حلق توصیه می شود . در موارد خونریزی های رحمی ، مخلوط با گل و برگ و پوست گیاه ( درخت موم ) برای قطع خونریزی بسیار موثر است.



به صورت مشمع طبی فلفل قرمز برای رفع احتقانهای حاد در موارد بیماری های ذات الریه و ذات الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد .



فلفل قرمز بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده می باشد . باری رفع گرفتگی عضلات که به دراج شدن معروف است فلفل قرمز بسیار مفید است.



نظری به نتا یج تحقیقات جدید علمی جهان : فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط اور و قوی است وبرای پیش گیری و تسکین برونشیت مزمن و امفیزما مفید است . ضد احتقان می باشد وبرای حلا شدن لخته های خون ککمک می کند ومسکن درد است.


 

 



 



اگر مقدار ۲۰ – ۱۰ قطره سوس فلفل قرمز تند را در یک گیلاس آب ریخته و هر روز بخورند ویا ۳ بار در هفته غذای تند یا فلفل قرمز بخورند مجاری تنفیسی بدن را از احتقان رهامی سازد ، از برونشیت مزمن پیش گیری می کند و سرماخوردگی و برونشیت را ارام می بخشد . خوردن دو قاشق قهوه خوری از گرد فلفل قرمز مکزیکی مکانیسم حل کردن لخته خون در بدن را تحریک و فعال میکند . و انسان را در مقابل حمله های قلبی و سنکوپ حفظ می نماید .



● از نظر پاک کردن ریه ها



طبق نظر دگتر زیمنت که از کارشناسان معروف بیمری ذات الریه است ، فلفل قمزبرای انواع شکلهای برونشیتهای مزمن و امفیزما مفید است . دکتر زیمنت میگوید شاد یدر اثر ماده تند کاپسائی سین در فلفل قرمز که دهان و زبان را می سوزانداین گیاه در ردیف داروهای موثر سینه ای و خلط آور قرار گرفته است. دکتر زیمنت فلفل قرمز را ، روبی توسین طبیعی می نامد . توجیه دکتر زیمنت این است .، همین که فلفل قرمز خوردهشد معده تحریک دشه و خود به خود به سلولهای برونشها علامت میدهد که مایعی ترشح کرده و موجب رقیق شدن و کاهش لزجی و چسبندگی اخلاط ریه و گلو گردند و در نتیجه اخلاط به راحتی خارج می شوند . تحقیقات علمی او نشان میدهد که خوردن فلفل قرمز برای پیشگیری برونشیت مزمن مفید است و اگر شروع شده باشد نیز کمک می کند بیمار براحتی با آن مدارا کند.



تحقیقات علمی محققان سوئدی در مورد جانوران آزمایشگاهی نشان می دهد که مصرف یک دور از ماده کاپسائی سین موجب کاهش حساسیت ریه ها شده و قسمتی از آسیبهای وارده به سلولها برونشها و تراخه را کاهش داده و انقباضهای برونشی که در اثر کشدن سیگار ایجادشده رفع می نماید .

با این توجیه فلفل قرمز ممکن است برای مبتلایان به آسم و سایر بیماران مبتلا به ناراحتی های مجاری تنفسی کمک نماید ( البته اگر آلرژی نداشته باشند و آسم آنها آسم الرژیک نباشد . ) دکتر زیمنت همچنین معتقد است که فلفل رمز موجب پاک کردن سینوسها می شود و در موارد سرماخوردگی های معمولی نیز مفید است.



● به عنوان مسکن درد



در طب سنیت یکهن جهان معمول بوده است که از عصاره فلفل قرمز تند برای بی هوشی های موضعی در موارد دندان درد و برای درمان ورم ملتحمه استفاده می کرده اند . در توصیه های پزشکی حکمای طب سنتی ایران آمده است که برای تسکین درد در ناحیه ای از بدن ضماد فلفل قرمز مخلوط با آرد عدس تجویز می شده است. طبق تحقیقات توماس برکس مدیر گروه دارو شناسی در مرکز تحقیقات علوم پزشکی تووسان وابسته به دانشگاه اریزونا ، یکتزریق از ماده کاپسائی سین انواعی از درد های مزمن خوک آزمایشگاهی را در مدت یک هفته کاملا تسکین داده است و اگر پماد کاپسائی سین روی پوست مالیده شود موجب کاهش دردهای مبهم می شود .

دکتر برکس معتقد است دیری نخواهد پاییید که ماده کاپسائی سین در ردیف دارو های مسکن در د بخصوص دردهای ارتروزی به بازار عرضه شود .



طبق نظر دکتر پل روزن کارشناس روان شناس ید ر دانشگاه پنسیلوانیا ، وقتی که پس از خوردن فلفل قرمز از تندی ان در دهان احساس سوزش می کنید ، احساس با نتیجه خوبی است زیرا احساس سوزش و تندی در زبان و گلو مغز را تحریک می کند که ماده ای به نام اندورفین ترشح کند که نوعی مورفین طبیعی است و باعث از بین بردن احساس درد و ایجاد کمی احساس فرح و نشاط می شود.



اندورفین از دسته مواد شیمیایی مغز هستند که منشا شادی و ایجاد حظ و لذت می باشند . در عین حال دکتر روزن که خواص فلفل قرمز تند را در مکزیک و در امریکا در قشر وسیعی مطالعه کرده است ، اضافه می نماید اشخاصی که به طور مستمر فلفل قرمز مصرف می کنند تاثیر آن برای ایجاد نشاط و لذت بتدریج کاهش می یابد و برای وصول مسرت و نشاط کافی باید مقدار بیشتری بخورند تا آن حالت به انان دست دهد .



به عبارت بهتر این قبیل اشخاص به نوعی اعتیاد رسیده اند و ایجاد حظ و نشاط دائمی برای آنها غیر قابل درک می باشد.



نکته ای که ذکرش در اینجا لازم است این است که خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص د رمصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد .



برای رفع تندی فلفل قرمز تند توصیه های مختلفی هست . در هندوستان مرسوم است کمی ماست می خورند بلافاصله التهاب زبان و معده آرام می شود. در تایلند دانشمندان معتقدند که ماده فعال تندی فلفل قرمز در چربی حل می شود لذا برای رفع تندی قدری شیر پرچربی یا بستنی چرب می خورند . معمولا شیر تاثیرش سریعتر و بهتر است.

البته توجه شود که هر نوع استفاده درمانی از این ماده مفید منوط به صلاحدید پزشک میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد